Virgins

En sak jag aldrig riktigt förstått är det här med att va oskuld till man gifter sig. Varför väljer man något sådant? Jag tror ju klart att det är fler muslimska tjejer som går den vägen men väljer man det då för det är dom värderingarna ens familj vill att man ska leva efter? Alltså för någon annans skull. Och kräver man då att killen man ska gifta sig med också ska vara oskuld? Det tror jag knappast.

Så egentligen sätter många tjejer en något undervärderande stämpel på sig själva. Att acceptera att en kille man gifter sig med har haft många andra men man själv är orörd känns för mig både dumt och naivt. Många killars dröm kan vara en tjej som är oskuld för då slipper dom konkurrensen som maler deras ego. Jag tror inte många tjejer inser hur mycket killar jämför sig med andra killar i allt, speciellt i sängen och snoppen. Det är en stor lättnad för vissa killar att vara med en tjej som inte vet annat och inte kan jämföra. Men jag förstår verkligen inte varför man vill vara med en sådan och ge han den tillfredställelsen. Varför vill man att en kille i framtiden ska välja att gifta sig med dig på grund av din orörda mutta? Det är faktiskt en sådan bonde man får på kroken då. En riktig man tar enligt mig emot en erfaren kvinna (obs ej synonymt med slutty) med öppna armar för han kan hantera henne. Han är inte en liten tönt som vill gifta sig med en naiv flicka.

Jag tycker alla unga tjejer idag som är oskulder borde säga till killar som frågar att dom inte är det. På så sätt ser man vilka losers som känner sig upprörda över detta och vilka som stannar kvar för att lära känna dig för den du är! Den personen kan vara den enda för mig som faktiskt är värd att ligga med. Helt ärligt. Inte någon tönt som resonerar om mitt värde som flickvän eller fru kring min mutta. Ni kan tro vad ni vill men i varje omogen mans hjärta och religiös muslim här då som dessa antagligen gifter sig med finns en tillfredställelse av att det inte finns konkurrens av andra i sängen. Det är pinsamt med kvinnor som fortfarande håller fast vid sin oskuld för att tillfredställa detta behov hos mannen. För ja, omedvetet är det just det dom gör. De kämpar emot sina luster hela livet för att få en känsla av att vara mer "dugliga" kvinnor sen, men är det verkligen den sortens man man vill vara duglig för?

Jag tycker verkligen att man ska njuta av sex med den man älskar, utan att ha skrivit på ett jävla papper först och genomgått en ceremoni. Det är kärlek och kärleken är det enda i livet som är villkorslöst, så låt det vara det också.
emelie, 2010-03-20, 08:53:40

Att inte ligga med mannen innan man gifter sig tycker jag är som att köpa grisen i säcken - man vet inte vad man får. Tänk om man gifter sig med en snubbe utan att ha provkört han innan och sen resten av livet ska man ligga med samma jävla risiga ligg varenda kväll, hujedamig! Kram!

A, 2010-03-20, 10:47:25

Nu tycker jag att du är lite orättvis faktiskt. Okej du har en poäng men ändå ser jag detta som ens eget val i livet. Jag tror inte det handlar om att "hålla sig så din man kan respektera dig mer" och det handlar inte heller om att "spela fin" utan det är bara ett personligt val helt enkelt. Jag känner många som har hållt sig tills de gift sig och de såg inte det som något pinsamt att de var oskulder utan det hade helt enkelt aldrig känts rätt innan förrän de träffade sina män.

Det behöver inte betyda att alla träffar en kille de känner att det är rätt med vid 18årsåldern, utan andra gör det vid kanske 22-23 och känner att det är rätt då och gifter sig kanske med den personen.

Mia, 2010-03-20, 11:37:21

När jag var yngre umgicks jag med tjejer och killar som tyckte att sex var något bara killar kunde få ha. Jag höll med, jag visste inte bättre. De tjejer som haft sex, de var horor. Det var vad vi skulle tycka. Sex var helt förbjudet och fy på den som ens tänkte på att njuta av sin partner. Min dåvarande bästa kompis hade varit ihop med sin kille i 2 år och fortfarande var hångel det enda de kände till. Hon var 20 och välbevarad han var absolut inte oskuld och han var 21 (de bor ihop nu skulle inte förvåna mig om de har separata sovrum). Sen träffade jag en kille. Efter 6 månader fick jag nog och sa självmant "jag vill ha sex" jag var 19. Vi gjode slut 6 månader senare och jag ångrar inte en enda sekund. I allt det var mina dåvarnde vänners reaktioner VÄRST "kako si mogla sad te niko nece htjeti" sa en en annan kommenterade "prokurvala se" efter att jag och killen gjort slut. Jag var dock inte vän med dessa människor länge efter det hela. Jag blev förvånad över vad det jag tyckt varit så himla fel. Sen är det upp till var och en att bedömma när man vill ha sex. MEN jag tycker att de som går runt och bittrar över andras sexliv men inte har något eget borde ta och ha lite sex så att de slappnar av. Och den man/kille som inte kan acceptera en tjej/kvinna som haft sex, han är inget o ha. Man ska inte sitta med benen i kors för någon annans skull. Jag läste en artikel i kroatiska cosmo för länge sen där ett råd till tjejer som tyckte sex var fel var följande ord "budite hrabri rasirite noge" hahaha :)

belma, 2010-03-20, 11:48:12

Hahah men va fan jag var salongsberusad. okej ap full hahha. pucaaaaaaaaa mi glava sad

nida, 2010-03-20, 12:07:36

Jag måste hålla med A.. du vinklar det för mycket ur bara ett perspektiv och får det att låta som att det är dåligt att vara oskuld som tjej tills giftermålet och att man nästan borde ha sex (eller som du säger, även om man ÄR oskuld säga att man inte är) bara för att sätta killen på plats men ser du inte paradoxen där, för då ÄR man inte sig själv eller gör det för sig själv heller?! Var bara tvungen att kommentera haha för det är ett så omdiskuterat ämne och varje gång vinklas det som om att det inte handlar om fria viljan när en tjej faktiskt efter sina egna principer inte vill ha sex innan giftermålet, och det tycker jag är så fel sätt att vinkla det på, o jag kan säga detta utifrån mig själv o mina tankesätt.

M., 2010-03-20, 12:37:47

Detta var jag tvungen att kommentera.

Jag ska bara hämta en kopp kaffe sedan kan diskussionen börja.

Tjejer som väljer att spara tills man gifter sig? Jag menar, kom igen, alla minns väl första gången vi hade sex, det glömmer man aldrig. Tanken med att man ska vara oskuld är det finns många känslor som är inblandade. För att kunna undvika detta så skulle man göra så som religionen säger, eftersom, för det första så GÖR KÄRLEKEN EN BLIND, men min synpunkt är att numera så väljer alla hur dom vill.
Anledningen till detta religiösa oskuld-saken är att, man ville att tjejen och killen ska vara oskuld för att undvika SJUKDOMAR, i dagens läge har vi så många piller för tjejer och killar så man bryr sig inte. man kan ha sex med vem som helst sedan ta dagenefter piller. För några decennier sen så fanns inte alla dessa möjligheter, för att undvika sjukdomar så är det bra att vara oskuld. Vissa kan tycka att kärlek och sex har inget gemensamt, jag förstår, men vi blir som djur då, bara att vi kan kommunicera med varandra!

En annan sak är att för att man skall kunna bevara sin egen moral och inte vara som en slyna så går det en gräns någon stans, vart? det får ni själv bestämma!

, 2010-03-20, 13:18:46

Om folk väljer att ligga eller inte är väl inte andras problem, du nämner bara muslimer med kristna har samma tankesätt (de religiösa). Jag tycker att man gör som man vill, eller att man gör det man inte ångrar. Att sära på benen är inte en liten sak så när det väl händer ska det vara med rätt person och inte första-bästa-klamydia. Det är inte cool med dårar som blottar sina sexliv, håll det för er själva det är inte något som du ska dela med dig tycker jag. Så whatever you do, keep it to yourself så behöver du inte bli en topic för andra.

Mirnesaaa, 2010-03-20, 14:09:06

Emelie: haha det är just det karln vill. Är du oskuld har du ingen att jämföra med och vet inte att han i så fall är dålig. Om han inte skulle va en hel jävla katastrof så att säga.

A: Hej! nej det är kalrt man ska vänta tills det känns rätt helt klart. Men jag tror grejen är den att det känns rätt för många INNAN dom gifter sig men dom håller sig, alt gör hellre SLUT med pojkvänner av rädsla att sen inte bli accepterade om dom skulle göra slut och hitta någon annan kille. Inte för att den nuvarande pojkvännen inte känns rätt eller att kärlekk emellan dom inte är rätt. Jag tror många är rädda för det som MIA (under din kommentar) skriver. Jag förstår att det kan kännas orättvist det jag skriver men det är ändå mina synpunkter på saken. Jag tycker bara det är så konstigt att man ska bli kär, sen vänta och vänta och vänta och sen bestämma sig att man ska ha sex och då måste man vänta på papper och hela ceremonin innan man får göra DET.

Mia: hahahahah SKOJAR DU ELLER? Visste knappt att det fanns såna människor. Skönt att jag har lyckats omge mig med folk som skiter blanka fan i om man är oskuld eller har sex. Skönt att du hade sex med din första (i guess) riktiga kärlek. Vem bryr om det rinner ut i sanden efter något år om det var en fin kärlek som man var lycklig av och gav fina minnen. Jag anser verkligen att man bara kommer till ett visst steg i ett förhållande utan sexet, det är ett fint sätt att dela känslor på och jag förstår inte kvinnor som tror att en man egentligen går med på att hånga i två år. Han fick sitt roliga på annat håll TYVÄRR kan jag säga redan nu.

Nida: Hej! haha ja det är bara kul med åsikter även fast ni inte alltid håller med. Jo men jag menar att vara oskuld har inget med personligheten att göra så för att vara säker på att tönten inte väljer att fortsätta ses på grund av något sånt menar jag. Jag förstår men varifrån får man sina principer? Från religion, familj och umgängeskrets. Jag tänker på det Mia skrev i sin kommentar och hela mitt inlägg kretsar kring just det som hon skriver. Jag tycker bara det är konstigt att folk ska sitta och pussas i två år exempelvi för att tjejen inte ska vara DÅLIG i andras ögon. Jag vet ju inte hur det är för alla men jag tror fortfarande att majoriteten gör det av rädsla för att inet bli accepterade senare och att de har blivit så hårt uppfostrade att dom är dåliga tjejer om dom har sex innan giftermål att de helt enkelt inte kan med att göra det med en pojkvän de älskar av rena skuldkänslor. Tjejer kan välja att förbli oskulder men frågan är var gränsen för fri vilja går, då vi under hela vårt liv påverkas av närståendes förväntningar på oss.

M: haha okej hoppas kaffet smakade, jag ska också ta min kopp snart såfort jag reder ut allt här. Jag förstår dina resonemang. Tycker det är skitbra det du säger, håller med. Själv tycker jag att kärlek och sex hör ihop men skulle du fråga mina killkompisar skulle alla säga NEJ. Tyvärr. Det är lite killarnas tankebanor jag försöker få fram här i inlägget. Håller med, det finns en gräns för allt. Man behöver inte vara lätt, det är ett heeeelt annat inlägg haha.

Anonym: haha nej det är inte mitt problem och jag skriver inte om mitt sexliv om du tror att inläggen om sex är allvar, det är driiiiv. Ja det ska vara med rätt person jag säger inget annat men jag försöker komma fram till att det är många som håller sig och kämpar emot sina luster, eller tillochmed har sex i rövhålet för att inte bli förstörda till senare, till sin man. Jag tycker det är tragiskt att många gör så, att de anpassar sitt liv för någon framtida man och vad närstående ska säga.

Mia, 2010-03-20, 14:57:31

Oh du han killen gick det massa rykten om. Men han är ganska tyglad så jag tror att hon drog åt tyglarna ännu hårdare sen hahaha.

INGEN pussas i två år. Believe you me - INGEN! Den som säger det, han eller hon ljuger. Killar och tjejer hittar sex på andra håll, oavsett hur mycket de älskar sina partners. Sex är vår största drift. Vi behöver sex. Pysket behöver det. Att det sen är freakin' great (med rätt person), det är en jävla fördel. Att det gör ett förhållande 100000 gånger bättre, för folk närmare och även botar huvudvärk. Ja mer fördelar. Jag förstår inte vad folk väntar på. Om du har en kille och ni gillar varandra, för fan ha sex. ingen vettig människa kommer se ner på dig för det. Även om du gifter dig oskuld och allt är bra så finns risken att ni skiljer er, ska du då gå runt och vara sexlös och tycka att en partner var nog? Att ha sex var mitt beslut och ett bra beslut. Jag ser på mitt gamla gäng nu well en är 26 och oskuld. Hon väntar fortfarande. En killkompis skojade om det och sa "vem fan vill ha en 26-årig oskuld? det är nåt fel på henne."

Sen så behöver man inte ha sex med första bästa klamydia fall. (dock finns det kondomer som skyddar mot sjukdomar det lär man sig på sexualkunskapslektionerna, vissa vill ju inte gå på dem eftersom det snackas snusk där). Men man ska se över vad det är man väntar på. Och nej jag tvingar inte någon till att ha sex. Bara att försöka ha ett mer öppet sinne.

Peace

Atena, 2010-03-20, 15:36:49

När det känns rätt så känns det rätt, oavsett om man har en ring på fingret eller inte. En ring på fingret är ingen garanti att det håller livet ut ändå (även om det är meningen med det hela), det är många som går skilda vägar till slut ändå. Det räcker med att man har sina egna principer där man drar gränsen för att vara lättfotad.

& varför är det alltid okej för killar att ha one night stands & njuta utan känslor, men det är "katastrof" när en tjej har one night stands utan känslor & bara för njutningens skull, & dumpa killen dagen efter?

Så länge man håller sig till sina egna principer (som kanske seriöst förhållande lr annat) & behåller sin värdighet (gäller samma för killar) så go a head enjoy and your self !

A, 2010-03-20, 16:13:24

Det behöver absolut inte ha något med religion att göra så jag fattar inte varför du tar upp så mycket om just det? Och det är så jävla tråkigt att se att tjejer tycker att man undervärderar sig själv om man är typ 28 och oskuld .. pravo je zalosno cuti.

Mirnesaa, 2010-03-20, 16:35:37

Mia: hahaha du e så störd att man slipper huvudvärk hahaha fyfan va kul. Men seriöst jag tycker dina resonemang är skitbra. Håller verkligen med att ingen vettig jävla människa kan se ner på någon annan för att de har sex med någon de älskar. Ingen vettig kille ser ner på en tjej för att hon inte är oskuld, och tjejerna behöver verkligen se över vad det är de faktiskt väntar så jävla länge på.

Atena: EXAKT vad jag tycker. Känns som vissa tjejer undervärderar sig själva genom att ha krav på sig själva att vara oskulder eller liknande men vad killen gjort tidigare bryr de sig inte om eller tycker att han med all rätt kan ha sex för han är ju kille.

A:Hej. Jag har inte sagt att det måste ha med religion att göra, bara av det JAG vet och de människor jag känt har det oftast haft med religion att göra. Eller känner du någon oreligiös svensk som väljer at inte ha sex förrän de gifter sig? Jag tycker inte alls att kvinnor som är oskulder vid 26 som aldrig haft en pojkvän, varit kära osv undervärderar sig själva. Det kan helg enkelt gå så lång tid innan man hittar rätt eller hur? Men jag tycker det är konstigt med löften till sig själv om att man ska hålla sig till sin man osv trots att man kanske har en pojkvän man älskar osv men inte har sex med honom pga dessa starka principer.

nida, 2010-03-20, 17:20:56

Jag förstår vart du vill komma:) haha ja alltid kul att dela åsikter. Men är inte ALLA principer uppbyggda från ens uppväxt och omgivning? Principer kommer inte bara sådär pang-boom och bosätter sig i hjärnan.. ens familj, vänner, umgängskrets, uppväxtsätt och omgivning påverkar oss hela livet ut och formar oss till de personer vi är idag. Då snackar vi inte bara sex utan ALLTING har sin rot någonstans. Så visst kan den principen komma utifrån hur man är uppfostrad av familjen eller utifrån vilka kompisarnas åsikter är, MEN är man 20 bast så tror jag man klarar fint att tänka på egen hand och därmed är de egna principerna fortfarande ens egna och inte någon annans, och ingen har rätt att påstå att de är fel eller gammalmodiga osvosv. Jag ser heller inget fel med att ha ett långt förhållande utan att ha sex, ser att somliga här tror att det är omöjligt och att folk som påstår detta ljuger men vadfan?! Varför skulle det vara omöjligt? Om jag har en pojkvän som påstår att han älskar mig men sen å andra sidan vill lämna mig eller behöver da izvines knulla andra för att han inte kan få det av mig, då är det bevis nog hur mycket (läs lite) han älskar mig på riktigt. Kärlek bevisas inte genom sex och berörningar.. det är luster.

Jag skäms absolut inte för att säga att jag bara vill ha en sexpartner livet ut. Och sure, ingen kan garantera mig att jag och min framtida man inte kommer skiljas eller att jag av någon annan anledning kommer mista honom men när man går in i ett äktenskap gör man inte det med tanken om att "vi ska skilja oss en vacker dag" utan med tanken om att det ska vara för evigt. Sen kan jag också säga att jag inte har den här åsikten pga vad andra ska tycka om mig. Jag skiter i vad folk kommer säga om mig överhuvudtaget för allt handlar ändå om mitt liv i slutändan, och det är just det som är det viktiga för mig. Att mitt liv ska levas utifrån mina principer :) i to je to..

Lejla, 2010-03-20, 18:23:17

Jag säger bara en sak: den som inte har smakat kakan, vet inte vad den har gått miste om :D

, 2010-03-20, 18:26:10

Håller med Nida till 100%. Sedan får du det att låta som att alla som inte har sex är naiva flickor vilket jag tycker är helt absurst. Det är ett val man gör själv, och sen om det beror på religion, andras åsikter, eget val, intresse bla bla bla spelar ingen som helst roll. Jag tror du måste acceptera att det finns folk som inte har sex på grund av att det strider mot deras egna värderingar. Inte något annat. Världen är inte svart och vit. Think outside the box.

Mia, 2010-03-20, 18:55:01

Det är sant stod i Aftonbladet. Just sayin' botar huvudväk (löser spänningar i kroppen) och att hångla flitigt förebygger förkylningar. Tydligen blir man ressistent mot bakterier.

Jag håller med Lejla. tillägger också att vara 20 och vara ihop med någon i två-tre år och förvänta sig att människan ska bara fullkomligt trogen är svårt. Det rör sig inte om kärlek utan om det behov man har som är grundläggande - som mat i princip. Undrar bara varför det är såååå fel med sex? Sen så gör sex mycket för ett förhållande. Och stärker det band man har. Alltså don't knock it 'till you try it!
Peace

....., 2010-03-20, 19:18:39

Naiv liten ficka ?? på vilket sätt skulle en tjej som är oskuld vara mer naiv än en tjej som har haft sex..Snarare tvärtom. Naiv är en tjej som särar för halva jordklotet och undrar varför ingen tar henne seriöst =) och det är inte inte bara bönder som föredrar en tjej som är oskuld utan de flesta tycker är det är ett stort plus med någon som som tänker me huvudet mer än med muttan

Lejla, 2010-03-20, 19:43:25

Men varför är det så skamligt att ha sex? Varför ska någon "se det som en fördel" att en tjej inte har haft det. KAN NÅGON SERIÖST FÖRKLARA FÖR MIG VAD DET ÄR FÖR FÖRDEL? För jag förstår seriöst inte vad en oskuld tjej har som inte jag har. Om inget så har jag mer = erfarenhet. Och som Mirnesa även nämner, erfarenhet innebär inte att man är slutty och har legat med halva jordklotet. Alla som har sex är inte slutty.

Jag skiter fullständigt i vad fan en kille tycker är rätt och fel. Jag är en egen person som ska tycka om mig själv, gör jag det så skiter jag fullständigt i vad en kille tycker om mig. Det känns som att man är rädd för att bli mindre omtyckt. Jag har en tendens för att förvärra min historia bara för att se killars reaktioner... reagerar de konstigt så tycker jag de är skräp. Inte fan ska en kille tala om för mig vad som är okej och inte.

Ärligt talat, en kille som vill ha en oskuld tjej ÄR DEN STÖRSTA BONDEN VANDRANDES PÅ DENNA JORD (om han själv inte är ett helgon).
Man växer upp med sådana här värderingar av familj, vänner och så vidare. Tror ni jag hade ogillat stureplan om jag hade växt upp som en liten bortskämd bitch med föräldrar som är miljonärer och vimmlar runt på stureplan? nope skulle inte tro det. Oavsett om jag sen är 20 år.

Alltså jag har personer i min omgivning som är oskulder och jag tycker inte det är wierd. Jag tänker inte på det en enda sekund. De gör som de vill and that's cool. Men de är fan medvetna om varför och hur OCH SER DET VERKLIGEN INTE som någon "fördel" att vara oskuld.

Get over it, det är ingen fördel. Och jag är så trött på att tjejer ska smutskasta tjejer. VI är så jävla kasst team så det är sjukt... så tummen upp för killar/bönder som har lyckats med att mindfucka alla små söta tjejer som kommer göra allt för dem.

Mirnesaaa, 2010-03-20, 19:49:00

Nida: Hej. Nej kärlek bevisas inte men utvecklas genom sex (vidjeces sama). Jag tycker det kommer naturligt när man älskar varandra. Och ja, biologiskt gör det det också eftersom det är så våra kärleksbarn kommer till världen. Ja men det är ju bra om man helt och hållet gör det för sin egna skull men jag tänkte på det, kräver du samma sak av killen du gifter dig med? Eller är det okej att han har levt ut sina luster med tidigare flickvänner medan du hållt dig för honom? Kram

Anonym: TRO MIG det finns ingen som tänker så mycket outside the box som jag. Inget förvånar mig, chockar mig osv. Just för att världen inte är svart eller vit behöver man inte hålla så hårt på sina principer som om de vore skrivna i sten. Jag menar, du kanske tänkt att du ska vänta tills du har en ring på fingret men blir du kär och vill du nuppa. Gör det. För du kanske gifter dig med killen sen, eller så hittar du någon annan och han kommer acceptera dig ändå. Gör han inte det är han ju inget att ha heller, och har uppenbart inte lika värderingar som du. Tycker det är löjligt att gifta som som 17 åring bara för att ha sex och bli accepterad för det, för många skiljer sig tyvärr sen.

Mia: ja men har man inte smakat vet man inte vad man går miste om och behovet uppstår inte lika ofta :) Tjejer är inte som killar vi får inte stånd varje jävla morgon o känner oss sugna haha. Därför kan inte många tjejer förstå det här drivet hos killar. Man behöver inte vara sån själv men man måste vara medveten om att dom har det. jag har killkompisar som tillochmed tagit upp kåtheten de kan få som ett problem.

Anonym: Ja menar inte att alla tjejer som är oskulder är naiva, utan att jag inte vill ha en kille som väljer en tjej utefter hennes sexliv. Som tycker att sådant spelar roll och skulle välja bort en jättefin tjej för att hon haft sex tidigare. Men jättefint hörredu att du tänker exakt som dom här killarna och tycker att en tjejs värde och smarthet sitter i fittan.

Mirnesaa, 2010-03-20, 19:52:15

Lejla: HAHAHAHA du är störd. Men jag håller med. jag har försökt göra det tydligt i inlägget att det handlar om killars syn på tjejer och att jag inte förstår varför man vill ha en kille som tycker att man är grymmare om man är oskuld men ingen verkar ju fatta haha. Kram

Medy, 2010-03-20, 20:01:40

HAHHAAHA vilken diskussion,!
ska skicka in detta på aftonbladet!

Bra Mirnesa!:)

Lejla, 2010-03-20, 20:04:31

Jag är inte enbart störd, jag har feber för tillfället också. Så detta är kul bara och jag orkar inte vara snäll i mitt ordval. Förstår inte vad personer missar i ditt inlägg eller ifall det bara är brist på läsförmåga...

Därför är jag så SJUKT glad över en pojkvän (för att ge honom ett plus i kanten) som tänker precis som bl.a. dig, mia, mig och en del andra här. Jag älskar hur han bondestämplar dessa killar! Mer sådana killar här i världen alltså, tack. Jag tycker helt ärligt att sådana killar är så mkt mer smartare (nu väntar jag bara på kritiken) :D

......, 2010-03-20, 20:39:14

Har inte sagt att de är skamligt med sex. Jag ser inte ner på tjejer som har sex, det är helt deras eget val och ja tycker deffinitivt inte att en oskuld tjej är bättre tjej än de som har haft sex. Att killar ser det som en fördel är bara realistiskt, för det dom gör helt enkelt. Det är ingen som ser det som negaivt direkt. Och det är inte jag som smutskastar tjejer här utan den som har skrivit detta inlägg smutskastar tjejer som väljer att avstå från sex. Man behöver inte vara en naiv liten muslimsk flicka som bara lyssnar på andra för att man är oskuld. Jag är oskuld, och jag är inte religös alls och det är mitt eget val. Jag är ingen naiv liten flicka, vet exakt vad jag vill.

Lejla, 2010-03-20, 21:03:44

Men det säger inte Mirnesa helller att du är. Men många tjejer som avstår från sex granskar inte killen lika mycket som de granskar sig själva. Och det är det hon menar är fel. Hon menar att man som tjej ska stå på sig själv och tycka om sig själv vare sig killen vill att du ska vara oskuld eller ej.

"Att killar ser det som en fördel är bara realistiskt, för det dom gör helt enkelt. "

Med tanke på att detta är ditt egna ordval så vill jag att någon förklarar för mig vad FAN DET ÄR FÖR FÖRDEL? Vad innebär denna fördel? Hur skulle du förklara den? När kan man använda den? Tell me?!

Sedan tror jag att du är helt ute och cyklar då du påstår att det är realistiskt och att dem gör det helt enkelt! Säger VEM?! Jag känner förmodligen fler killar som inte är bönder än de som är det och säger sådana saker. Så vem säger att det är realistiskt? Och vart fan kommer den källan ifrån? Alla killar i världen? Njaaaa, lite vagt va.

"Ingen som ser det som negativt"?! Skojar du med mig?! Jag kan räkna upp 20 killar direkt som skulle se det som negativt. DIREKT, utan ens att tänka. Jag tror du måste tänka om lite.

..., 2010-03-20, 21:18:37

Jag menar inte alla killar i världen förstås. Menar främst balkan killar. Och ja känner många som inte är "bööööönder". Var kommer dina källor i från att killar skulle se det som negativt ?? Tänk om lite sj =)

Lejla, 2010-03-20, 21:24:40

Jag säger inte att ALLA killar ser det som negativt. Jag säger att - för att citera mig själv "Jag kan räkna upp 20 killar direkt som skulle se det som negativt. DIREKT, utan ens att tänka".

Ja och jag syftar också på balkankillar. Så det är nog rätt så mkt bull.

Du har fortfarande inte svarat på mina frågor. Kan du försöka förklara så att vi andra kan förstå: vad FAN DET ÄR FÖR FÖRDEL? Vad innebär denna fördel? Hur skulle du förklara den? När kan man använda den? Tell me?!

, 2010-03-20, 21:37:49

har inte sagt att du sa ALLA killar heller. Och jag har inte sagt att JAG tycker det är en fördel, utan att många killar tycker det. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Har bara fått höra från de flesta att de tycker de är ett PLUS om en tjej de ska gifta med inte har haft sex med andra. Jag säger inte att det är ett krav, men vet ingen kille som skulle se detta som negativt. Jag är inte emot tjejer som har sex, alla min vänner har haft det och ja har absolut inget emot det. Tycker bara inte man skall ne ner på någon som inte har det. Och att många killar inte tycker de spelar någon roll är ju toppen !!!!!

Lejla, 2010-03-20, 21:50:19

Men jag klankar inte ner på tjejer som inte har sex, skrev från första början att jag har folk i min omgivning som är oskulder.

Det jag vill komma fram till är att du själv känner att du inte vet varför det är en fördel FÖR DIG SJÄLV. Och om jag ska vara ärlig så är jag hundra procent säker på att killarna inte vet varför det är en fördel heller. Du vet inte själv varför det är en fördel men att KILLAR TYCKER DET ÄR ETT PLUS. Det var allt jag ville komma fram till.

Jag skulle t.ex. ALDRIG låta bli en sådan sak för att KILLAR tycker det är ett plus. En RIKTIG fördel existerar alltså inte. Inte för mig. För jag bryr mig om mig själv och vad jag SJÄLV tycker är rätt sen skiter jag i om du gillar hur jag beter mig eller vad min historia för med sig.

Men det handlar väl kanske om vilka man umgås med också. Majoriteten av killarna jag känner skulle se en oskuld tjej som negativt.

Då vill jag bara fråga dig lite spontant så här,,, när du pratar med de killar som säger att det är ett plus att deras blivande fruar är oskulder. Vad tycker du om dem då? Hur ska dem vara?

.., 2010-03-20, 22:03:01

De kanske du inte gör, men ja kommentera detta inlägg för det hon skrev var nedlåtande mot tjejer som är oskuld. Jag är inte oskuld för att killar tycker det är ett plus. Jag har bara själv valt att inte ha sex med någon, kanske för att ja inte har haft ett långt förhållande och jag tycker sex är något som jag vill dela med en pers som jag skall leva mitt liv med. Det känns rätt för mig,
Ja tycker inte om killar som ser ner på tjejer som har sex, tycker inte om killar som har ett krav på att en tjej skall vara oskuld. Om en kille inte tycker de spelar större roll men att det är en plus om hon är oskuld, jaha kul för dom va ska ja tycka :S va menar du med hur dom ska vara ?

Lejla, 2010-03-20, 22:15:51

Pa ja, jag tycker inte heller du ska springa iväg med första bästa - det gjorde inte jag heller. Jag tycker man ska dela en sådan sak med en person då man själv känner sig redo för det. Inget fel med det.

Ja, men jag tänker... hur känner du kring att killar oftast har haft andra partners. Jag vill verkligen försöka att förstå varför det är viktigt för vissa. Jag tänker att killar oftast har haft en del tjejer. Så hur känner du kring det? vill du att han ska vara oskuld eller spelar det ingen roll och varför gör det inte det isåfall?

.., 2010-03-20, 22:23:41

okej bra =).. ne det spelar ingen roll för mig. varför hmm vet inte hahah de gör inte det bara och ja tror det är nästan omöjligt att hitta en kille i min ålder som är oskuld, letar inte efter en heller. Det viktiga är att man älskar varandra vare sig den ena lr den andra är oskuld. Ha det bra tjejen =)

Lejla, 2010-03-20, 22:26:16

Tyvärr är det inte alla som tänker så, utan anpassar sig efter killens önskemål om att vara oskuld. Det är nog det jag sätter mig emot. Resten är upp till var och en. Detsamma, enjoy! :)

Ida :), 2010-03-21, 11:48:51

Tycker du är trångsynt i detta ämne, eller enligt hur du påstår en tjej är naiv för att hon är oskuld. Kan börja med att säga, jag är oskuld men det har ingen anledning med min framtida man, utan med de jag skulle ha haft sex med tills nu. Vi vet att en utländsk tjej med ursprung från balkan och arabländerna är en "hora" i andras ögon när hon har haft sexuella relationer med en kille. Anledningen till att jag håller mig är ganska simpel; att inte göra mig i åtlöje för andras njutning. För det är just det albaner njuter av, att hon blir stämplad hora! Varför skulle jag tillåta en kille säga att han "haft mig" och ge honom material till att snacka skit om mig. För det är just det killar gör efter att de stoppat in den "jag fick henne". Jag vet att lusten är stor, OTROLIGT stor när man smeker varandra överallt haha. Det enda man vill är känna den närheten, men man får tänka efter.. alla är inte de dem utger sig vara, minst sagt killar!

Jag vill veta att han först och främst menar allvar. Därför har jag inte sex med en kille på första dejten eller andra för den delen. Orkar han inte vänta, to bad! Jag kommer förmodligen inte vänta tills giftermål, men jag vill ha ett seriöst förhållande so im not just another girl he's screwing! Så naiv och dum för att stå för hans begär, nej. Men för mina egna, jag vill vara redo. Känna förnuftet i det och inte bara lusten som säger jag vill. Det som skiljer oss kvinnor från män, vi använder inte könet till alla val.

Mia, 2010-03-21, 12:48:32

Lejla jag håller med :) och tackar för min underbare kille verkligen. Som inte bryr sig ett piss om såna struntsaker. Jag har lust att kladda ihop ett helt inlägg om hur mycket han är bäst just nu hahaha. Hur mycket han respekterar mig och aldrig ens frågat något om det med sex. Bara tagit mig för den halvtokiga människa jag är. och han är från BiH :)

Du med ... istället för ett namn, vaddå särar på muttan åt halva världen? Vet du, jag har aldrig tyckt illa om någon som har sex oavsett hur mycket. Jag har aldrig heller tyckt illa om någon som inte har sex. Dock är jag så sjukt förvånad över varför dessa tjejer ofta tycker illa om andra tjejer som har sex. Varför de rättfärdigar killars beteende? Jag förstår inte. Jag särar inte på benen åt halva världen och om jag valde att göra det så är det väl min ensak. Ska man döma ut tjejer då fan kan man tycka illa om killar som ska doppa den lite vartsomhelst. Jag tycker att man kan få göra sm man själv behagar, så länge man skyddar sig mot sjukdomar och graviditet. Sen så ska man ju inte vara otrogen. vill ens partner inte ha sex så tycker jag att man ska göra slut iställer för att såra någon. och det med killar från Balkan. Well det var ett bra tag sen jag stötte ihop med en sån lantis som ville ha en oskuld. Ofta slutar det med meningen "ingen vill ha en jävla feminist som dig ändå" hahahaha :) (efter att han i timmar föööörsöööökt få mig i säng eller få mitt nummer hmmm)

Mirnesa - Jag gick i skolan med bara killar i fyra år. Sex, bilar, fotboll och poker var ämnen som dagligen avhandlades. Det med deras kåthet har jag fått lyssna på i fyra år haha :) Sen har jag världens historia om hur de firade mig när jag väl hade sex. japp de FIRADE hahahahapeace

Mia, 2010-03-21, 15:02:31

Ida - låt mig försöka förstå dig. Du vill hålla dig så att någon annan inte ska få nöjet att säga att du har haft sex med honom? Men du vill ha sex? Men du vågar inte? så du har inte sex för att andra tycker att det är fel? Hmmm... du låter killar ha sin fördel för de kan o du kan inte. Nej jag fattar inte det än. Du får utveckla det hela för jag kan inte förstå varför man ska gå runt och trycka ner sin sexualitet för att dumma stenåldersidioter vill ha en oskuld. De flesta killar i min ålder (25-26) som jag känner och har pratat med säger att de skulle springa därifrån om de fick höra att tjejen var oskuld. Sen det med albaner... för att inte bli missförstådd så säger jag bara såhär. Jag umgås inte med albanar - ALLS. Jag är en människa, för att jag är en kvinna är jag inte mindra värd. Därmed ska jag ha samma rättigheter i där hoppas sex också in i bilden :)
peace

Ida :), 2010-03-21, 21:40:20

Det jag menar är att de killar jag träffat tills nu har inte varit värt det. Hade jag följt mina "känslor" just för tillfället hade jag inte varit oskuld idag och det hade jag ångrat något kolossalt. För det har en stor betydelse för mig och jag vill inte att en random guy skall få den njutningen, inte av mig iaf. Så ja, jag har nekat till min EGEN njutning men inte p.g.a. någon "stenåldersmänniska" som sagt upp regler om no sex b4 marrige. Utan för att han inte skall ha rätten att säga jag hade henne i sängen och därav som majoriteten av människor tyvärr (speciellt tjejer, avundsjuka i hög nivå) skall kalla mig för "hora".

De killar jag varit med har för dåtiden känts underbara (bcuz they wanted to get under my panties). När de förstod att så var inte fallet tog de sitt pick pack och drog till nästa hål. Jag vill inte vara en av de "hålen" som jag tyvärr så fult beskriver det. Jag vill känna mig säker och att mina känslor möts med mitt förnuft..

Och jag förstår genom dina åsikter att du är en feminist. Det är jag med! Fast mot andra sidan, jag skiter i min njutning bara för att killar inte ska få den makten över mig.. De kan gärna få njuta av någon annan, men hell no not me! Och vill även tilläga att jag vet att oskulda killar är omöjliga att hitta men i framtiden vill jag inte ha någon som rensat alla rör. Har han varit med många blir jag äcklad (och lätt irriterad o veta att halva stan vet om min killes intima delar), kan tänka att de flesta killar tänker likadant om tjejer..

Plus jag är absolut inte emot tjejer som har sex b4 marriage.. men jag är tyvärr emot tjejer som har överstigit gränsen! Som någon där uppe hade skrivit, "sedan undrar de varför ingen tar de seriöst". De kan ju sluta vara moder Teresa för sexuella relationer.

Mirnesaa, 2010-03-22, 02:34:37

Ida: Hej ida. Jag kan inte för allt i världen förstå att det finns människor som kallar tjejer för horor för att dom haft sex med en pojkvän exempelvis. GUUUUD vad jävla sur jag blir.

Men jag förstår dig. Det ska kännas rätt och man ska lita på personen man gör det med :) Du är ju rätt ung än så länge så det är klart du kanske inte hittat rätt än. Min första kille var faktiskt alban och vi höll ihop i över tre år o hörs än faktiskt haha. Som tur är, är inte han en av dom killarna och han anser verkligen inte att albanska tjejer måste hålla sig oskulder osv. Jag har precis samma tankebanor kring sex som du och tänker ibland haha din dumme fan du ska inte få nått från mig om jag ser att det är allt dom försöker smöra sig till. Men mitt inlägg riktar sig mer till tjejer som har det skrivet i sten, trots kärlek och ömhet från en pojkvän. Tycker det är lite väl att gå för långt på något sätt.

Hoppas du satsar på en mogen man som egentligen inte skulle bry sig om du var oskuld eller inte, fast du nu är det. Den personen som har samma värderingar som du är den du kommer sluta upp med helt enkelt. Om man själv tycker det är okej att ha sex innan giftermål är det ju bara uppenbart att man INTE ska anpassa sitt liv till en man som inte tycker sex innan giftermål är okej. Då har man ju inget med varandra att göra men jag tror vissa tjejer trots detta håller sig och anpassar sig efter dessa killar. Dom borde bara tänka att om jag tycker det är okej att nuppa NU så varför vill jag då ens ha en man som inte tycker det är okej. Logiskt i text men inte i verkligheten verkar det som haha. Aja tack för dina åsikter. Kram

Ajla, 2010-03-26, 18:25:39

Intressant ämne. Dock är alla inte likadana och har inte samma värderingar. Men man kan konstatera att ingen kille värd dig om han inte accepterar dig för den du är, oavsett om du är oskuld eller inte.

Irma, 2010-03-29, 12:36:39

Jag tycker att alla kan göra som dem vill med sina fittor eller kukar. Sprid kärlek inte hat människor! Kyss

LejlaS, 2010-04-02, 15:03:18

hur fan kunde jag missa det här inlägget!! älskar sådana här diskussioner. Och fan vad störda människor det finns, ja förstår inte varför man tar med sig tankar och värderingar från 1850-talet. Gör vad fan du vill och skit i vad andra gör. Balkanmänniskor har ofta för mycket fritid och gillar att lägga sig i andras liv och ofta sprida skit om folk, därför vill inte ja komma in i "balkansverige", folk letar efter rått kött att snacka om hahah.
Bra inlägg Mirre, du är så smaaart :D Och bra andra Lejla och Miaaa :)
Pussss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin

RSS 2.0